Nu är det roligt att rida igen

Hela förra veckan var jättetråkig när det kom till Cooper och ridning eftersom han var som han var. Jag känner mig inte speciellt snäll heller som tragglar runt när man märker på honom att han inte vill. 
 
Igår var första dressyrpasset som han kändes riktigt fin igen på ungefär 1,5 vecka. Han var inte wow-fin utan som han brukar om jag säger så istället. Hade novabettet så han får det där suget på bettet igen som jag saknat på det tvådelade. Med novabettet blir han lite tyngre i handen för mig i traven och galoppen men igår var han ändå lättare mot för var han brukar vara. 
 
Red mycket skänkelvikning och de för höger skänkel är superduper! Lite mer jobb för vänster men det är på g. I galoppen jobbade jag mycket på stora mittvolten i både förvänd och rätt galopp. Avslutade med enkla byten. 
 
På slutet fick jag lite ögon på mig och då sa Kicki och Saga att Cooper inte tog ut steget lika mycket med vänster bakben och när jag såg det själv var det väldigt tydligt. Han känns inte konstig i ridningen på grund av det men något är det som sitter fast helt klart! 
 

Kommentarer
Hanna

Han kommer långt på sin söthet dock.. vilket charmtroll han verkar vara!

Svar: Åååh tack :D Ja det är han verkligen :D
My Nordqvist

Tid: 12:53:50
Datum: 2016-03-27
Hemsida: http://madeforme.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: