Upptäcksfärd

Cooper har känts väldigt fin i helgen då jag red. I lördags fick han jogga lite lätt i paddocken och igår gick han lite hårdare i ridhuset. Fin känsla båda dagarna och framförallt igår då jag satt mer press på honom. Red igenom programmet vi ska tävla nästa helg ett par gånger och jag tycker faktiskt det sitter riktigt bra. Det är galoppvolterna jag vill ha lite bättre för de är så pass simpla så är tråkigt att tappa påäng där bara för att han flyter ut (vänster) eller går i nån halvdan samlad galopp (höger). Bra, jämnt tempo och runda volter!
 
Idag var vi på upptäcktsfärd på alla möjliga underlag. Började med att rida på vanliga byvägen och därefter storvägen. Gick på en äng, lite skog och asfalt tills vi kom till skogsvägen vi röjt upp. Därefter kom det intressanta. För två år sedan röjde vi upp en skogsväg som går över berget och man kommer fram till stallet. Nu har det avverkats en hel del så är ett kalhygge i början och därav ingen stig. Jag har aldrig gått stigen från hållet jag kom nu så jag gick bara på magkänslan och min inre kartläsare. Cooper fick kämpa på rejält i blöta traktorspår och dåliga underlag. Stackarn. Som tur var hade min magkänsla rätt och jag hittade stigen och kom fram hemma. En lycklig Cooper som äntligen fick komma hem efter att ha traskat på en igenvuxen stig som man ibland inte kan kalla stig. Snarare träskhål med sten! 
 
Vi kom hem levandes och utan fysiska skador! Kan dock inte garantera det psykiska ;) Skämt åtsido haha!

Kommentarer
ajlimullersandvik.blogg.se

bra jobbat av er båda, ni måste verkligen ha förtroende för varandra :D

Svar: Tack :D Ja verkligen :D
My Nordqvist

Tid: 06:50:53
Datum: 2016-05-24
Hemsida: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Sara Ekman

härligt :)

Svar: Verkligen :)
My Nordqvist

Tid: 08:35:39
Datum: 2016-05-24
Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: