En glimt av hopp

Som jag berättade igår provade jag ett baucherbett på Cooper igår. Jag har provat alla möjliga sorter men har inte haft en tanke på att prova baucher. Han kändes tillfreds i munnen redan när jag tränsade för han höll inte på att försöka "bita av det" som det sett ut som med vissa bett. 
 
När vi red så var han mjuk och fin från start och jag kunde "bara rida". Kunde korta upp honom om jag ville det och länga ut honom om jag ville. Inga protester alls! För första gången på säkert två veckor kunde jag rida ett normalt dressyrpass istället för att endast fokusera på att han ska bli tillfreds i munnen. 
 
Jobbade mycket öppna och i höger galopp ville jag att han skulle fatta galopp från öppnan. Han skjuter gärna in rumpan i fattningarna då han inte orkar med vänster bak. Det var svårt för han började protestera en hel del, jobbigt säger Cooper!! Red även förvänd galopp och den är kanonfin. Har inte gjort det på ett bra tag så blev väldigt förvånad att han gick så stadigt. 
 
Ååååh var roligt det var att det gick så bra. Har verkligen saknat DEN känslan. Bästa hästen <3 Imorgon ska jag göra ett till försök på samma bett och förhoppningsvis var detta inte bara en engångsförtelse. Skulle verkligen vara kanon om detta fungerar för han går lika bra som på novabettet och då har jag två klockrena.
 

Kommentarer
Johanna

Fin bild!

Svar: Tack :D
My Nordqvist

Tid: 10:43:19
Datum: 2016-11-07
Hemsida: http://nouw.com/jaxel
Theresia

Så fin bild!

Svar: Tack :D
My Nordqvist

Tid: 10:48:34
Datum: 2016-11-07
Hemsida: http://sandahl.blogg.se
Mikaela

Vad skönt att det kändes bättre :)

Svar: Verkligen :D
My Nordqvist

Tid: 13:39:06
Datum: 2016-11-07
Hemsida: http://orsin.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: