Högre tempo

I onsdags hoppade vi som sagt och jag tog endast fram två oxrar snett igenom i vardera varv så vi kunde rulla på en åtta. Har analyserat de senaste tävlingarna och hoppningen hemma och nu gick det upp ett ljus för mig att jag börjat rida mycket långsammare av någon anledning. Jag kan inte sitta och bromsa honom innan hindret för att sedan be honom att hoppa av jättetidigt om vi kommer fel. Dumt dumt dumt! Ur sväng rider jag oftast bra men till långa anridningar går det långsammare och långsammare mot hindret. Samtidigt som jag inte får sitta och driva heller för då stressar jag på honom. Måste aktivera honom hela tiden med ändå vänta på hindret. Är så medveten om det men lyckas ändå inte få till det, tydligen en svår ekvation i mitt huvud. 
 
Nu satt jag upp ett högre grundtempo och då flöt allt på på ett helt annat sätt. Han blev inte alls lika kinkig på avstånden utan han anpassade sig lite själv. Mycket bättre språng och ja alla var mycket bättre. Fortsätt rida sådär nu My!! Vi fick lite bättre självförtroende inför söndagens tävling så får hoppas jag sköter mig..

Kommentarer
GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen

Härligt att det kändes bättre :))

sv: Absolut! :)

Svar: Verkligen :D
My Nordqvist

Tid: 16:58:32
Datum: 2017-04-15
Hemsida: http://goforfit.se/
Photo by E M E R E L L A

Tack snälla du :)

Åh vilken härlig bild! :) Jag önskar att jag också kunde rida det ser så härligt ut :)

Svar: Tack så mycket :D
My Nordqvist

Tid: 21:12:18
Datum: 2017-04-15
Hemsida: http://emerella.blogg.se
Anita

härligt :D

Svar: Verkligen :D
My Nordqvist

Tid: 07:32:34
Datum: 2017-04-16
Hemsida: http://siliiins.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: