Hoppträning

Nikon d3100 + AF-S Nikkor 50mm f/1,8G
Fotograf: Mamma
 
Mamma fick en hel del bilder på oss igår så dessa är några utav alla. Roligt med lite nytt att visa upp för en gångs skull! 
 
Jag ville träna på en bana och fokusera på rytmen så Carro fixade ihop nånting bra utifrån det. Blev en väldigt lång och bra bana! Vi lyckades även ta oss runt väldigt bra de flesta gångerna. Efter ett par rundor var han väl framme för skänkeln och då blev allt så mycket enklare. Han gick att korta upp men även länga och var precis där jag ville ha honom. Men minsta lilla jag slarvade med att vara aktiv eller var för långsam med mina beslut så blev det pannkaka. Det som är så viktigt från min sida, andas, ta det lugnt, slappna av, men rida aktivt hela tiden. 
 
Vi kom fram till att jag ska prova ett annat upplägg på framhoppningen än vanligt. Jag brukar bara hoppa fram ett par gånger på räcket och någon enstaka på oxern, men nu ska jag istället prova att hoppa mycket. Eftersom från början av hoppträningar är han loj och inte helt med, men på slutet verkligen fokuserad och aktiv. Därför ska vi hoppa mycket fler språng så han verkligen får komma igång och jobba. Blir intressant och se hur han känns då!

Kommentarer
LIL BABUSTYLE - Vem sa att man inte kan läsa tankar?

Vilka fina bilder! 👍

Svar: Tack :D
My Nordqvist

Tid: 12:02:56
Datum: 2017-04-21
Hemsida: http://nouw.com/lilbabustyle
corneliaeriksson.blogg.se

Det ser roligt ut!

Svar: Det är det verkligen :)
My Nordqvist

Tid: 13:48:00
Datum: 2017-04-21
Hemsida: http://corneliaeriksson.blogg.se/
Terese Flint

Jättebra bilder!
Kramis

Svar: Tack :D
My Nordqvist

Tid: 14:30:50
Datum: 2017-04-21
Ida Lindborg ♡

Så fina bilder!

Svar: Tack :D
My Nordqvist

Tid: 23:46:55
Datum: 2017-04-21
Hemsida: http://youknowiidaa.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: