Det blev vinter

Två dagar senare och det är en halvmeter snö och 20-30 minusgrader. Men de härligt!! Eller?!?! Igår när jag åkte hem från jobbet visade bilen -29 grader, klarar mig med -10 jag.


Igår var jag uppe i stallet strax efter 9 och det var -25 på termometern, snapchat endast 20, vem ska jag lita på? Jag och Cooper begav oss ut i djupsnön och det var mysigt, förutom att mina fötter försvann från nervsystemet. Cooper var väldigt nöjd och traskade på hur glad som helst.

När vi kom tillbaka till stallet tog han en upptäcktsfärd på stallplanen och spanade in snön på spånbalarna. Intressant! Köra ner huvudet i snön är ju det bästa som finns ;) 

Idag jobbar jag ett 12 timmars pass så han får en välförtjänt vilodag. Är lika kallt idag också så han mår nog inte dåligt av att vila. 

Har ni lika kallt hemma hos er? 


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: