Nu kom snön

Hej därute i snöstormen! Igår och idag har det snöat konstant och det börjar nog vara kring en halv meter snart. Jag har även dragit på mig nån skitförkylning igen och imorse när jag vaknade kändes det som jag hade 40 graders feber. Ville ligga kvar i sängen och dö resten av morgonen men istället åkte jag upp till stallet och tog ut hästarna. Trodde först att jag inte skulle ta mig fram eftersom plogbilen kanske kommer nästa vecka, men det gick som hejsan. Under min lilla snöresa blev jag även stoppad av polisen, och vem hade körkortet hemma då? Jo jag såklart, haha! Aja det gick ju bra ändå. 
 
I stallet tog jag ut hästarna och fick plumsa i snön så jag var helt död när jag var färdig. Hoppade in i bilen och åkte hem och sen dess har jag legat i soffan här hemma. Börjar piggna till så ikväll ska jag till stallet igen för att mocka och rida och hela faderullan. 
 
Cooper har blivit riden i två dagar, i förrgår red vi ut och han var mer vild än tam. Dundertaggad på att vara ute igen. Igår red vi i ridhuset och det märks att det var ungefär 2 veckor sedan vi tränade för han var inte riktigt med på noterna från början. Dels fladdrade jag på väldigt mycket däruppe och han vinglade på en hel del. Bestämde mig för att bara lägga fokus på skritten och flyttade honom hit och dit. Han vart väldigt lydig så gjorde ett par ryggningar. Först körde han upp huvudet och backade snett men direkt han tog ett bra steg fick han gå framåt och jag la en volt sedan samma sak igen, efter massor av gånger gjorde han dom kalasfint så det var roligt. Småtravade och galopperade mot slutet och då började vi hitta tillbaka. Ge oss ett par dagar sen så!
 
Idag tänkte jag att vi skulle roa oss i djupsnön. Jag vill anstränga mig så lite som möjligt men vill att han ska arbeta. Perfect match! 
I måndags och igår när vi kom tillbaka från ridhuset, snöPooper

Kommentarer
Frida

Och jag som hade hoppats på snö när jag besökte Sverige.
Den han försvinna innan jag kom dit och kom tillbaka efter att jag lämnat Sverige igen :P

Svar: Vad tråkigt! December var verkligen tråkigaste månaden när det gäller vädret...
My Nordqvist

Tid: 11:22:34
Datum: 2017-01-05
Hemsida: http://mischievous.se/
myrtillus.blogg.se

usch då, hoppas förskylningen ger med sig! :)

Svar: Tack :)
My Nordqvist

Tid: 10:47:07
Datum: 2017-01-06
Hemsida: http://myrtillus.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: